20 Ağustos 2009

el boyaması tişört,tişört boyama

yazan Ehe : 11:28
Daha önceki yazılarımı okuyanlar bilir,seramik mezunuyum ,eylül de anaokullarında seramik branşında öğretmenlik yapmaya başlıyorum,her türlü çizime tasarıma ve yaratıcılık içeren her türlü konuya karşı merakım var....Uzun bir süre ahşap boyama, fimo ile tasarımlar,biblolar,takılar yaptım,el emeği olacak her türlü şey(maalesef dantel hariç,ona hiç ısınamadım) bana inanılmaz keyif ve zevk veriyor.Uzun zamandır tişörte, şahısa özel tasarımlar yapmak istiyordum ,tatil ,iş,güç derken bugüne kadar geldi ve sonunda tişört boyamasına resmen başladım...
kendime tasarlayıp ,boyadığım tişörtün aşamalarını sizlerle paylaşmak istedim..


Eğer tişörtümü beğenip ,"benimde özel bir tişörtüm olsun" diyorsanız ,size özel tasarlanmış tişörtünüzü seve seve hazırlarım :)
Özel günlerinize farklı yorumlar katacak tişörtlere,vermek istediğiniz ilginç ve farklı bir hediyeye,bekarlara veda partisinde giyeceğiniz komik tişörtlere,çocuklarınızın onlara özel günlerini yansıtacak tişörtlerine ya da bodylerine ,anaokullarında çocuklara giydireceğiniz neşeli tişörtlere ,eşinizle veya sevgilinizle sadece size özel olacak tasarım tişörtler giymeye karar verdiyseniz ben burdayım..
desen ve figüreleri ister sizler gönderin ,isterseniz konsepti söyleyip desen seçimini bana bırakın..
merak ettiğiniz her türlü konu için bana mail adresimden ulaşabilirsiniz
Tişörtümün yapım aşamalarına gelirsek;
İlk önce tişörtümüzde olmasını istediğiniz çizimi seçiyoruz.Tişörtüme uygulayacağım tasarımı
adresinden seçtim,harika vektor çizimler sunulmuş.
(Sizinle diğer desen bulabileceğiniz adresleri de paylaşacağım)


Figürün bir fotokopisini yada çıktısını alıp ,kopya kağıdına yumuşak uçlu bir kalem ile aktarıyoruz,
    yıkanmış ,ütülenmiş tişörtümüzü alıyoruzzz :))
    tişörtün boyama yapılacak kısmının altına mukavva yerleştiriyoruz,(boyamamız arka kısma geçmesin diye) kopya kağıdındaki figürü,tişörte yerleştirip kalemle üstünden geçiyoruz,(figür ya da desenin tişörte geçtiğinden emin olmak için ara sıra tişörte bakın...)
desen ya da figürümüzü tişörte aktardıktan sonra istediğimiz renklerle boyamaya başlıyoruz,fakat elimizin altına bir kağıt koyarsak ,deseni boyarken elimizin değeceği yerler hem kirlenmez ,hemde aktardığımız deseni elimiz silmez....

bir püf noktası daha aynı marka boyaları kullanırsak sonuç çok daha iyi olur,
6 saatlik kuruma süresinden sonra desenin arkasından içinde su olmayan kızgın ütüyle buharsız ütülüyoruz.
............internette bu konuda bir çok bilgi içeren site var ,umarım paylaştığım bilgiler de, biraz olsun size yardımcı olmuştur.......

13 yorum:

Sahildeki Ev on 24 Ağustos, 2009 17:20 dedi ki...

Harika olmuş. Birilerine farklı bir hediye vermek istediğim zaman aklımdasın :))

Ehe on 25 Ağustos, 2009 00:03 dedi ki...

teşekkür ederim
çok beğenerek yaptım bu deseni
herzaman beklerim :))

Adsız dedi ki...

çok şık olmuş bu tişört..ne tür boya kullanıyorsun..bildiğimiz kumaş boyası mı..yıkamaya dayanıklı bişey olmalı

Ehe on 27 Eylül, 2009 09:54 dedi ki...

teşekkür ederim eylül bahçesi
evet bildiğimiz cam kaplarda satılan kumaş boyası..
yıkamaya dayanıklı ,şimdilik başına birşey gelmedi ama ben yinede 30 derecede yıkıyorum.

Adsız dedi ki...

ben de o boyalarla tablo ve seccade yapmıştım aslında çok keyifli bişey ..boyamaların tersten çok iyi ütülenmesi gerekiyor çıkmaması için..tişörtte denemek aklıma gelmemişti denemek isterim ..eline sağlık

Ehe on 30 Eylül, 2009 17:49 dedi ki...

evet kesinlikle çok iyi ütü yapılması lazım ,zaten tersten ütüledikçe boyanın kumaşa işleyişini de görüyorsun..
seccade denemedim ama ,tişörte boya yapmak inanın çok keyifli, tavsiye ederim..
görüşmek üzere...

Marifetli Cadı on 26 Mayıs, 2010 15:49 dedi ki...

Merhaba,
ne kadar güzel çalışmalar bunlar, ellerinize sağlık.Resim yapmayı hiç becerememişimdir oldum olası, böyle güzel işler çıkaranlara bayılıyorum veee sizinnn 33 nolu izleyiciniz oluyorum. Bende beklerim siteme, görüşmek üzere......

Ehe on 26 Mayıs, 2010 16:02 dedi ki...

Merhaba ve hoşgeldin Özlemcim..
samimi ve içten mesajın için teşekkür ederim..tabbi ki iadei ziyarete geleceğim :))
sevgiler..

Unknown on 15 Temmuz, 2013 19:39 dedi ki...

merhaba :)
bende uzun zamandır ne yapsam diye düşünüyordum :) en son gelin ayakkabısı boyadım yeni bişeyler yapmak istiyordum :) çok yardımcı oldunuz bilgilerinizle çok teşekkür ediyorum :)

Unknown on 15 Temmuz, 2013 19:43 dedi ki...

merhaba :)
bende uzun zamandır ne yapsam diye düşünüyordum :) en son gelin ayakkabısı boyadım yeni bişeyler yapmak istiyordum :) çok yardımcı oldunuz bilgilerinizle çok teşekkür ediyorum :)

Feyza A. on 31 Ağustos, 2017 01:56 dedi ki...

Merhaba. Kumaş boyası yerine akrilik boya kullanmak sıkıntı yaratır mı -boyanın kalıcılığı açısından falan-?

Ehe on 19 Eylül, 2017 19:42 dedi ki...

Feyza A.kumaş boyası herzaman kalıcı olur Feyza hn. :)

Ehe on 19 Eylül, 2017 19:44 dedi ki...

Merhaba Ahmet ula bey.yyardımcı olabildiğime cok sevindim iyigünler :)

Yorum Gönder

sitemi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

defnenin dünyası Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez